عنوان الموضوع : 4 كورسات إنجليزي ببلالالالالالاش ** أرجو التثبيت -سهلة وجديدة
مقدم من طرف منتديات المرأة العربية

بسم الله نبدأ وعلى ربنا نتوكل
الموضوع وبإختصار مفيد أنا بكلمكم عن موقع شوفته وعجبني وحبيت إني أقولكم عليه يمكن يفيدكم وتدعولي دعوة بظهر الغيب
أول سؤال هيخطر ببالنا ما هي الكورسات دي ؟؟؟؟
طيب شوفوا كدا
V
V

طيب يعني إيه وهيفيدونا بإيه ؟؟؟؟؟؟
بسيطة جدا جدا جدا
نشوف واحد واحد وعند الضغط على اسم أي عنوان هيفتح الدروس كلها تحت بعضها
كل كورس فيهم ليه فايدة جامدة وهختصرها ليكم بإذن الله شرط الدعاء لي ولوالدي وإخوتي

A-Z Correct English
دا أول كورس بيتناول الأخطاء الشائعة في اللغة الإنجليزية بطريقة أبجدية يعني بيبتدي ب A لحد آخر حرف
Answering Interview Questions
تاني كورس وواضح من إسمه إن في ناس أهم حاجة بالنسبة ليهم في دراسة الإنجليزي إنهم داخلين على شغل أو مقابلة شخصية وعايز يعديها والموقع بيطرح كل سؤال وكيفية الرد عليه وليه بيسأله صاحب الشغل
English Culture
دا التالت وفيه كلام عن الحضارة الإنجليزية وهوا مفيد جدا للمبتدأين والمحترفين إزاي؟
المبتدأين من خلال القراءة هيكتسبوا كلمات وتعبيرات جديدة والمحترفين عارفين مدى الفائدة
English Grammar
ودا أجمل ختام دا الرابع مهم جدا طبعا قواعد اللغة وأنا أنصح الكل بتعلم ولو بدائيات القواعد والموقع بيشرحها بطريقة سهلة جدا
ابتدي الان تعليم لغة إنجليزية سهل مبسط

في النهاية أحب أوضح حاجة مهمة جدا جدا جدا ؟؟؟؟؟؟؟؟
الموضوع متجدد كل ما هيتحط درس جديد هقولكم علشان ما حدش يروح للموقع وينسى منتدانا الحبيب وعلشان تعرفوا إن لازم تفضلوا هنا على طول علشان تستفيدوا

أرجوا ألا تحرموني من ردودكم واستفسارتكم كما أرحب بتناول مناقشة الأسئلة هنا حول الدروس حتى تعم الفائدة إن شاء الله

>>>>> ردود الأعضـــــــــــــــــــاء على الموضوع <<<<<
==================================

كورس الثقافة الإنجليزية (الحضارة)
إبتدى التعليم تم وضع الدرس الثالث في دورة English Culture
سيتعجب الكثيرين من أهمية دراسة الحضارة الإنجليزية وقد يتسائل البعض هل هي حقا مفيدة ؟؟؟
الإجابة بالطعبع نعم. وذلك لما في دراستها لأهميه عظيمة من تحصيل كلمات ومصطلحات وتجميع مادة علمية هذا بالإضافة أن اللغة ليس فقط تلك الجانب المتداول وهو دراسة مجموعة من القواعد وحسب ولكن ما أريد أن أوضحة لكم أن كل كلمة لن أقول تحفظها بل تقرأها تؤثر على مستواك في اللغة وذلك طبعا عن تجربة
(الرجاء مع الضغط على الرابط الدعاء لي وللمسلمين)

English Culture (3) The First Roman Expedition to Britain 55BC

لا تبخلوا علي في الردود ودعائكم ومقترحاتكم وجزاكم ا لله خيرا

__________________________________________________ __________
الله يعطيك العافيه ويوفقك

مشكورة

كورس القواعد الإنجليزية (الجرامر)
إبتدى التعليم تم وضع الدرس الثالث في دورة English Grammar
طبعا الجرامر أو القواعد غنية عن التعريف وهو الكورس الرابع في الموقع الرائع الذي نحن بصدد الحديث عنه في هذا الموضوع المهم سيبنا من الموقع بلا موقع بلا بتاع خلينا في الجرامر ولها من الأهمية مكانة بالغة ولا سيما عند كتابة أي مكاتبات رسمية فنحن في حياتنا العامة لا نحتاج كثيراً إلى القواعد

المهم دلوقتي مطروح لينا في الرابط التالي درس جديد فلازم نبتدي وبلاش كسل
بسم الله نبتدي الدرس الجديد
English Grammar (3) Parts of Speech and Word Order

بالله عليكم أدعولي بظهر الغيب

يا ناس يا هووووووووو
تم وضع الدرس الرابع في دورة A-Z correct English
كورس جااااااااامد جدا في معالجة الأخطاء الشائعة في استخداماتنا للغة في الحياة اليومية
(أضغطوا على رابط الدرس مع الدعاء لي وللمسلمين)

A-Z Correct English

بإذن الله مش هتقدروا تغمضوا عنيكم من الاستفادة

مشكوووووووورة اختي